Facebook dla firm. O co w tym chodzi?

Mamy 2019. Jeśli nie korzystasz z Facebooka, robisz błąd.

Wielokrotnie można usłyszeć: „Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie ma Cię nigdzie”. Brzmi jak zdanie promujący sam portal. Warto natomiast przyjrzeć się faktom i samodzielnie podjąć decyzję. A fakty są takie:

  • Facebook odnotowuje 1.49 MILIARDA użytkowników każdego dnia.
  • Blisko 57% amerykańskich konsumentów twierdzi, że social media wpływają na ich wybory zakupowe.
  • 79% dorosłych użytkowników internetu używa Facebooka.
  • Ponad 70% użytkowników loguje się na portalu CODZIENNIE.
  • Przeciętnie ludzie spędzają na FB 35 minut, każdego dnia.

Jeśli te fakty nie przekonują Cię do zainwestowania czasu i energii w obecność Twojej firmy na Facebooku, to prawdopodobnie faktycznie nie potrzebujesz tego „narzędzia”. Istnieje bardzo wąskie spektrum działalności, które faktycznie nie potrzebują mediów społecznościowych.

Na przykład taki Pan Stanisław, właściciel domu pogrzebowego mógłby mieć problem z przygotowaniem angażujących postów i ciekawych grafik.

zakład A. S. Bytom

Chociaż… przykład, bądź co bądź nieistniejącego zakładu pogrzebowego A. S. Bytom pokazuje, że jeśli dysponujesz odpowiednią kreatywnością, to granice nie istnieją. Nie znasz fanpage A. S. Bytom? Zachęcam do zapoznania się z treściami, które  publikują. Uważaj tylko na czarny humor.

No dobrze, wróćmy do rzeczywistości!

W moim mniemaniu Facebook sprawdzi się dla 99% firm i branż. Skoro już to wiemy, a Ty dalej czytasz ten artykuł, to warto dowiedzieć się, co takiego ten niebieski portal oferuje przedsiębiorcom.

Strona Marka Zuckerberga to nie tylko obrazki z kotkami i memy. Jeśli dobrze wykorzystasz potencjał, który ma w sobie, możesz dokonać absolutnych cudów dla swojej firmy oraz swojego portfela.

Co Facebook oferuje firmom?

Dużo. Bardzo dużo, ale tylko dlatego, że zarabia na tym kolosalne pieniądze. Jak? O tym za chwilę.

  • Możliwość założenia Fanpage. Taka internetowa wizytówka Twojej firmy.
  • Opcja założenia grupy. Miejsce, gdzie możesz zbierać i jeszcze bardziej angażować swoich potencjalnych klientów.
  • Bardzo precyzyjnie celowane reklamy. Możesz dotrzeć do niezwykle wąskich grup osób. Na przykład do ludzi stojących na przystanku autobusowym koło Twojej firmy w określonych godzinach. Poważnie. Możesz pojawić się na ich telefonach jak za dotknięciem czarodziejskiej, fejsbukowej różdżki.
  • Zaawansowane statystki, dzięki którym można dokładnie zmierzyć to, gdzie docierasz ze swoim przekazem.
  • NOWOŚĆ! Creator Studio, czyli bardzo kompleksowe narzędzie do tworzenia treści, monetyzacji, analityki. O tym będzie osobny artykuł. Duży potencjał.

Brzmi pięknie, ale jakie to są koszty?

koszt reklamy na facebook

Koszt założenia firmowego konta na Facebooku to okrągłe ZERO złotych. Jeśli natomiast chcesz zacząć wykorzystywać reklamy Facebook ADS, to jest to już płatna zabawa.

Biznesowe konto na FB założysz pod poniższym linkiem:
https://business.facebook.com

Ile kosztuje reklama na Facebook dla firm?

To zależy. Wiem, że taka odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje. Niestety, nie da się powiedzieć, ile dokładnie będzie to kosztować w przypadku Twojej firmy. Możesz to sprawdzić, kontaktując się ze mną (kliknij tutaj). Zupełnie za darmo opowiem Ci o średnich kosztach dla Twojej firmy.

Czy to jest trudne?

Na samym starcie, zapoznanie się z tym, jak to działa jest dość wymagające. Później jest już tylko z górki. Musisz jednak nastawić się na ciągłe zmiany i stałe aktualizowanie swojej wiedzy. Jeśli „bawisz się” z reklamami, to tutaj warto postawić na wiedzę doświadczonych osób i ciągle eksperymentować.

Wyniki tych eksperymentów mogą być dla Ciebie szokujące. Może okazać się, że wydając 50 złotych, pozyskasz klienta, który kupi wielokrotnie droższy produkt z Twojego portfolio. Mało tego. Możesz skalować reklamy i z dużą pewnością przewidywać, ile konkretnie będzie kosztować Cię:

  • Pozyskanie kontaktu (np. 2 zł za kontakt).
  • Sprzedaż produktu (np. 7 zł za sprzedaż).
  • Ściągnięcie klienta do firmy (np. 29 zł za pozyskanie).
  • Kontakt przez messenger (np. 50 groszy za wiadomość od klienta).
  • Osiągnięcie dowolnego celu biznesowego, zależnego od Twojej branży.

Mocne, co?

Teraz najważniejsze. Jak wykorzystać potencjał Facebook dla firm?

jak wykorzystać facebook

Pracuję nad serią artykułów na ten temat, będą one pojawiać się regularnie w ciągu najbliższych dni, więc warto zapisać się do newslettera, w którym na bieżąco będę Cię informować o nowych publikacjach.

KLIKNIJ i zapisz się już teraz. Warto, bo będę tu dzielić się wiedzą, której nie znajdziesz za darmo nigdzie indziej.

3

Leave A Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *